Pagina's

Noordwijker Mertens: "Belangrijke overwinning op Ter Leede"

Noordwijk won zaterdag met 2-1 van Ter Leede. Matchwinnaar voor de thuisploeg was Stefan Mertens, die van grote afstand doelman Van den Ban verschalkte.

"We hebben een belangrijke overwinning behaald op Ter Leede. Bij verlies zou Ter Leede op één punt zijn gekomen," aldus Mertens voor de camera van Omroep West. "Dan ben je voorlopig alleen maar naar beneden aan het kijken, terwijl je na deze overwinning omhoog kan kijken."

Vlak voor tijd kreeg Mertens de bal door doelman Van den Ban in zijn voeten gespeeld, waarna hij vanaf 25 meter in het lege doel schoot. "Ik zat er al doorheen eigenlijk, maar ik krijg die bal zo in mijn voeten. Op dat moment zie ik dat het doel leeg was, waardoor ik hem in één keer op mijn slof neem. Vervolgens rolt hij keurig het doel in. Vlak na de goal word ik gewisseld. Toen was het de laatste paar minuten nog wel even billen knijpen."

Mertens kijkt vol vertrouwen naar de rest van het seizoen. "Na de twee overwinningen op rij, zit er weer vertrouwen in deze ploeg. Ik ben er daarom ook van overtuigd dat wij genoeg punten gaan pakken, om volgend seizoen weer in de Topklasse Zaterdag te spelen." Aanstaande zaterdag is de eerste kans om weer punten te pakken. Tegenstander is dan Excelsior Maassluis.