Pagina's

Dwight Krolis: "Er is nog geen man overboord voor Katwijk"

Dwight Krolis is alweer aan zijn negende seizoen bezig in de Bollenstreek. Met Katwijk werd hij vorig seizoen niet alleen kampioen in de Topklasse Zaterdag, maar ook nog eens landskampioen bij de amateurs. De Rotterdammer genoot op die momenten intens van het voetballer zijn, ondanks de lange reistijd van een uur voor trainingen en wedstrijden.

"Ik doe het nog steeds met veel plezier," aldus Krolis in het AD. "De beleving is hier veel intenser dan in Rotterdam. Toen we kampioen werden, stonden we op het bordes en stonden er echt duizenden mensen. Het bevalt me zo goed hier, dat ik zeker niet weg hoef. Maar ik ben wat ouder en er komt een tijd dat ik iets dichter bij huis wil voetballen."

Voorlopig richt de linksback zich nog vol op zijn tijd bij Katwijk, dat in tegenstelling tot vorig seizoen een slecht seizoen meemaakt. De regerend kampioen vindt zich momenteel terug op de vijftiende positie in de Topklasse Zaterdag. "Het is moeilijk om nog te zeggen dat je voor de titel gaat. Maar we willen nog steeds bovenin meestrijden, maar eerst moeten we ervoor zorgen dat we aansluiting vinden. We zitten nu in een cyclus dat het niet zo goed gaat. Een man overboord is er evenwel nog niet."

Aanstaande zaterdag staat de derby tegen Rijnsburgse Boys op het programma. In Rijnsburg is er dan opnieuw een kans voor Krolis en Katwijk om de cyclus te doorbreken.