Pagina's

Denis Mahmudov: "Het liefst in de winterstop naar de Eredivisie"

Denis Mahmudov, van Excelsior'31, heeft de afgelopen week twee keer meegetraind met eredivisionist PEC Zwolle. De topscorer uit de Topklasse Zaterdag verdiende deze stage onder meer dankzij zijn veertien doelpunten die hij dit seizoen al maakte. Vandaag staat hij in de wedstrijd tegen ONS BOSO Sneek weer op het veld voor Excelsior'31.

"Er is wel een verschil tussen de Eredivisie en de Topklasse," aldus Mahmudov tegenover Total Sportreport. "In de Topklasse gaan veel dingen mis, terwijl die dan in de Eredivisie wel goed gaan. Dat niveauverschil merkte ik al bij AGOVV en nu ook weer bij PEC Zwolle."

Mahmudov heeft van tevoren gesproken met PEC Zwolle-trainer Ron Jans. In dit gesprek kwam naar voren hoe ze bij Mahmudov terecht zijn gekomen, en waaraan hij de stage verdiend heeft. De aanvaller trainde beide trainingen mee met het eerste elftal van PEC Zwolle. Na de trainingen heeft hij nog geen gesprek gehad over hoe PEC Zwolle het vindt gaan. Mahmudov hoopt daarom na de trainingen van volgende week meer duidelijkheid te krijgen.

"Ik ben klaar voor de stap naar de Eredivisie, dus ik hoop dat de stage een positieve uitkomst voor mij heeft. Het liefst maak ik de overstap in de winterstop. Maar dat is iets waar beide clubs dan aan uit moeten zien te komen."