Pagina's

Marco Aydin: "Laten zien dat ik in de basis hoor bij Excelsior'31"

Marco Aydin speelde vorig seizoen in zijn debuutjaar bij Excelsior'31 in 27 wedstrijden mee in de Topklasse Zaterdag. De aanvaller kwam daarin driemaal tot scoren. Dit seizoen kwam Aydin nog maar in vijf wedstrijden in actie, en kijkt hij voornamelijk vanaf de bank toe.

"Ik heb de pech gehad dat ik geblesseerd raakte in de voorbereiding," zegt Aydin tegenover Total Sportreport. "De andere jongens voorin doen het gewoon heel goed, waardoor het logisch is dat ik mijn plaats terug moet verdienen. Dat er veel concurrentie is, is alleen maar goed voor het team."

Vorig seizoen was andere nieuwkomer Hakim Ezafzafi lange tijd geblesseerd, waardoor er minder concurrentie was voor de aanvallende plaatsen in de opstelling van Excelsior'31. Met de herstelde Ezafzafi, die ook laat zien van grote waarde te kunnen zijn voor de Rijssenaren, is de plaats van Aydin niet meer onomstreden. Aydin heeft wat gesprekken gehad met trainer Hans van Dijkhuizen. "Hij vertelde me daarin dat als ik zo doorga, de basisplaatsen vanzelf weer gaan komen."

"Ik laat mijn hoofd niet hangen, denk ook in het teambelang. Het team draaide aan het begin van het seizoen goed, maar de laatste weken wat wisselvalliger. Mede daardoor en blessures van anderen heb ik weer een kans gehad, en dat ging wel goed. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik fit ben en in de basis hoor."