Pagina's

Gert Kruys (IJsselmeervogels): "Het voelde als familie"

IJsselmeervogels-trainer Gert Kruys verloor een dag voor de wedstrijd tegen GVVV zijn moeder. De oud-coach van onder andere FC Volendam en FC Dordrecht nam in Veenendaal toch op de bank plaats.

"Mijn moeder zou dat zo gewild hebben," aldus Kruys in AD Amersfoortse Courant. "Want voetbal is mijn leven. Ik heb vandaag mijn gedachten zo veel mogelijk proberen uit te bannen en de dingen net zo gedaan als anders."

Na het tweede doelpunt van IJsselmeervogels, gescoord door Thomas Verheydt, ging de doelpuntenmaker naar zijn trainer, waarna een innige groepsknuffel met het gehele team ontstond. "We zijn echt een team," aldus Verheydt. "In goede en in zware tijden. Uit respect voor de trainer moest ik dit dus gewoon even doen. Laten zien dat we er ook voor hem zijn."

Kruys was geraakt door het gebaar van zijn team. "De jongens hebben het prima opgepakt. Ik heb echt iets met deze groep. Het voelde als familie."