Pagina's

Leitoe: "Bijdrage leveren aan handhaving Excelsior Maassluis"

Richal Leitoe, oud-speler van onder andere FC Utrecht en Rijnsburgse Boys is een aanvaller die de laatste jaren veel blessureleed kende. In november 2010 liep hij in de wedstrijd tegen Spakenburg een ernstige kruisbandblessure op, waardoor hij veertien maanden aan de kant stond. Toen hij vorig seizoen weer blessureleed had en ruzie kreeg met Rijnsburgse Boys-trainer Oosterlee, was de tijd van Leitoe in Rijnsburg voorbij.

Dit seizoen speelt Leitoe voor promovendus Excelsior Maassluis. "De blessure is echt het dieptepunt in mijn carrière," aldus Leitoe in het AD. "Ik ben tot nu toe ook niet meer dezelfde speler geweest als voor mijn knieblessure. Fysiek en mentaal sta ik er goed voor, maar voetballend nog lang niet." Excelsior Maassluis geeft de aanvaller de tijd en vertrouwen om weer helemaal de oude te worden. "Ik wil het vertrouwen graag terugbetalen door mijn bijdrage te leveren aan de prestaties van het elftal, zodat we ons kunnen gaan handhaven."

Leitoe speelt morgen tegen zijn oude club Rijnsburgse Boys, waar hij met Kevin Winter en Richard van Nieuwkoop een weddenschap heeft afgesloten over de onderlinge wedstrijden. Naast het vol gaan voor de winst kijkt Leitoe ook uit naar het weerzien met zijn oud-ploeggenoten.