Pagina's

Excelsior Maassluis-doelman Leerdam richt zich op de toekomst

Excelsior Maassluis-doelman viel in de verloren wedstrijd tegen IJsselmeervogels met een zware blessure uit. Voor de 26-jarige keeper is het seizoen daarmee voorbij, waardoor hij moet revalideren om vanaf het seizoen 2014/2015 weer het doel te kunnen verdedigen.

Leerdam geeft in het AD aan dat zijn blessure pure pech is geweest. "Ik wil mijn goal klein maken om een schot te blokken. Mijn linkervoet blijft even staan of hangen in het gras, waardoor er teveel gewicht op mij knie komt. Vervolgens hoor ik gekraak en voel ik dat het helemaal mis is door een enorme pijnscheut."

De doelman gaat er nu alles aan doen om weer terug te keren op het Topklasse-niveau, waarna het voor hem het doel is om daarna zolang mogelijk op dit niveau te blijven spelen. Ondertussen wordt Leerdam in het doel vervangen door Jean-Paul van Leeuwen. "Ik heb alle vertrouwen in JP," aldus Leerdam. "Hij heeft alles in zich om uit te groeien tot een uitstekende topklassekeeper."

Aanstaande zaterdag zal Excelsior Maassluis het voor het eerst in de Topklasse Zaterdag moeten stellen zonder Leerdam. Tegenstander is dan Rijnsburgse Boys.