Pagina's

Capelle-spits De Lange: "Gevoel bij Spakenburg en IJsselmeervogels was niet goed genoeg"

Peter de Lange, spits bij Capelle, schoot er vorig seizoen zestien doelpunten in, waardoor hij onder andere vanuit Spakenburg belangstelling mocht ontvangen. "In de lente heb ik met allebei de topclubs uit Spakenburg gesproken," aldus De Lange in het AD. "Mijn gevoel was niet goed genoeg en ik ben nog niet in de situatie dat ik een avontuur in die regio aan zou willen gaan."

De spits heeft er dit seizoen alweer vijf gescoord, maar hoopt op meer. "Ik hoop er dit seizoen in ieder geval zeventien te gaan maken. Maar mijn persoonlijke doelstelling is ondergeschikt aan het teambelang." Aan het begin van het seizoen liep het zowel bij Capelle als bij De Lange uitstekend, maar sinds een paar wedstrijden is de ongeslagen status voorbij, en blijven ook de goals weg.

Aanstaande dinsdag kan Capelle weer vertrouwen tanken in het districtsbekerduel tegen Valken'68. Ook De Lange zal er dan alles aan om zijn doelpunten weer mee te pakken. Dat elk doelpunt voor meer interesse zorgt, houdt de aanvaller niet bezig. "Voorlopig richt ik me op Capelle, want ik heb het uitstekend naar mijn zin bij deze club."