Pagina's

Peter de Lange gaat concurrentiestrijd aan bij Spakenburg

Capelle-spits Peter de Lange maakt volgend seizoen de overstap naar competitiegenoot Spakenburg. Bij de Blauwen krijgt hij te maken met concurrentie van Kees Tol en Maurice van der Wilt. "Van concurrentie wordt iedereen beter," aldus De Lange in het AD.

Vorig seizoen was er ook al interesse vanuit Spakenburg naar de diensten van de oud-speler van Barendrecht, die op dat moment nog niet het juiste gevoel had bij een overstap richting Spakenburg. Voor volgend seizoen is het goede gevoel er wel voor De Lange. "Als ik nu niet had toegehapt, had ik de mogelijkheid misschien nooit meer gekregen. Je kunt niet drie keer nee zeggen tegen Spakenburg, want dan denken ze daar op een gegeven moment ook 'krijg jij lekker wat'."

De Lange kijkt er naar uit om volgend seizoen de derby tegen IJsselmeervogels te kunnen spelen, en daarnaast ook mee te doen om het kampioenschap. "Als er iets mooi is om op je CV te zetten, is dat het kampioenschap van de Topklasse. Ik zal straks echt om een plekkie moeten gaan knokken met Tol en Van der Wilt, maar dat hoort erbij. Ik ben niet de beste spits van de Topklasse, maar ik doe wel mijn ding en heb daar al redelijk wat succes mee gehad. Die lijn wil ik doortrekken naar Spakenburg."