Pagina's

Robin Hofman: "Ik hoor in de basis bij Excelsior Maassluis"

Robin Hofman speelde in de jeugd van Feyenoord en Excelsior Rotterdam. Bij die laatste club vertrok hij vijf jaar geleden, waarna hij terecht kwam bij Excelsior Maassluis. Hofman is begonnen aan zijn eerste seizoen in de Topklasse Zaterdag.

"Ik heb er veel meer zin in. Ik denk dat deze competitie gewoon uitstekend bij mijn niveau past. Er is in de topklasse meer publiek aanwezig," aldus de 27-jarige Hofman in het AD. Hofman wordt vaak gezien als een 'enfant terrible', wat er ook al twee keer voor zorgde dat hij terug werd gezet naar het tweede elftal van Excelsior Maassluis.

Ook in de voorbereiding van dit seizoen moest Hofman bijna weer verkassen naar de B-selectie. "Ik vind dat we te vroeg zijn begonnen aan de voorbereiding. Het was niet goed voor mijn motivatie, waardoor ik in de oefenwedstrijden een beetje heb lopen lanterfanten." Na een gesprek met trainer Cesco Achterberg ging het lampje branden bij Hofman. "Ik zat in de voorbereiding een aantal keer op de bank, terwijl ik met mijn kwaliteiten gewoon in de basis hoor te staan."

Excelsior Maassluis verloor afgelopen zaterdag tegen GVVV pas de eerste wedstrijd. Aanstaande zaterdag komt Excelsior'31 op bezoek. Een gebrande Hofman kan dan weleens het verschil gaan maken.