Pagina's

Kees Tol eindelijk van de nul af

Spakenburg-spits Kees Tol heeft eindelijk zijn doelpunt te pakken. Werd hij vorig jaar nog ruimschoots topscorer in de Topklasse Zaterdag en scoorde hij bijna elk duel, dit seizoen wou het maar niet lukken voor de Volendammer. Na vijf wedstrijden stond de teller nog steeds op nul, maar in wedstrijd zes lukte het hem toch.

Na de rode kaart van GVVV-er Hofman mocht Tol aanleggen voor een strafschop, die hij echter miste, maar vlak voor tijd besliste hij met de 1-3 de wedstrijd.

"Ik ben niet iemand die me snel zorgen maakt. Alleen tijdens de wedstrijden sloeg de vertwijfeling toe," aldus Tol in AD Amersfoortse Courant. "Die gemiste strafschop sloot ik slecht in. Maar ik ben nu heel blij. Hopelijk is dit het begin van veel punten en goals."

Tol kan zich niet herinneren dat hij vaker zoveel wedstrijden zonder doelpunt meemaakte. "Hopelijk maak ik zo'n lange periode zonder competitiegoal nooit meer mee."