Pagina's

Buijs denkt nog niet aan vertrek bij Kozakken Boys

Danny Buijs speelt sinds dit seizoen voor Kozakken Boys. De oud-speler van onder meer FC Groningen en Feyenoord kreeg geen contractverlenging bij Sparta, waardoor hij in de zomer zonder club zat.  Na een aantal weken meetrainen bij Kozakken Boys, besloot hij om hier ook wedstrijden te gaan spelen. Dit alles in afwachting van het door hem gewenste buitenlandse avontuur.

Er was op een gegeven moment interesse vanuit Australië, maar definitef werd het niet. "Vanuit het buitenland dient zich niets fatsoenlijks aan," aldus Buijs in AD Rivierenland. "Ik ga dus zeer waarschijnlijk voorlopig niet vertrekken bij de Boys."

Buijs heeft het goed naar zijn zin in Werkendam. Jongens als Van der Waal, Irilmazbilek en Stout kende hij al van vroeger, wat de beginperiode een stuk makkelijker maakte voor Buijs. "Het is een prima elftal om in te voetballen. Na zaterdag zijn we op de helft van de competitie en horen we bij de beste vijf van de Topklasse Zaterdag."

Buijs hoopt vanaf januari zijn verblijf in Werkendam te kunnen combineren met een trainerscursus. "Ik heb mij aangemeld voor de verkorte cursus TC II voor ex-profspelers. Als ik daar word toegelaten kan ik in januari beginnen."

Aanstaande zaterdag staat voor Buijs en zijn ploeggenoten het treffen met koploper IJsselmeervogels op het programma. Degene die na afloop als winnaar van het Werkendamse veld stapt is de koploper in de Topklasse Zaterdag.