Pagina's

Van der Burg langer in Rijnsburg

Rick van der Burg is ook volgend seizoen actief op Sportpark Middelmors. De reservedoelman heeft in oefen- en bekerwedstrijden voldoende indruk achter gelaten, waardoor Rijnsburgse Boys graag met hem doorgaat. Van der Burg kwam eind vorig seizoen over van Capelle, en is tweede doelman achter Richard van Nieuwkoop.

“Ondanks het feit dat ik niet in de basis speel heb ik het bij Rijnsburg er goed naar mijn zin," aldus Van der Burg op de site van Rijnsburgse Boys. "Ik loop niet weg voor concurrentie. Ik wil mijn doel nastreven en dat is eerste keeper worden. Dat heeft tijd nodig. Richard en ik zijn zeer aan elkaar gewaagd en we gaan onderling heel goed met elkaar om. Ik blijf gewoon rustig, train keihard door en wacht op mijn kans.”

Rijnsburgse Boys won afgelopen zaterdag met 4-0 van ONS BOSO Sneek. Ook aankomende zaterdag staat er een thuisduel op het programma voor de mannen van Niek Oosterlee. Tegenstander is dan Barendrecht.