Pagina's

Bosschaart besluit na gesprek met Corneille tot langer verblijf bij IJsselmeervogels

Eerder deze week maakte IJsselmeervogels bekend dat Pascal Bosschaart ook komend seizoen actief zal zijn bij de club. Niet alleen de sfeer en het voetbal hebben hier aan bijgedragen, maar ook een onderhoud met Dogan Corneille, de huidige trainer van Kozakken Boys, maar volgend seizoen coach bij IJsselmeervogels.

"Ik heb kortgeleden contact gehad met Dogan Corneille," aldus Bosschaart in AD Amersfoorste Courant. "Dat gesprek verliep prettig en daarom heb ik deze week besloten om er nog een jaar aan vast te plakken. Dit seizoen hoop ik kampioen te worden, want ik wil ook wel eens met de platte kar door Spakenburg."

Bosschaart maakte zijn debuut tegen Rijnsburgse Boys, en kende daarna enkel basisplaatsen bij de Vogels. "Ik werd op een donderdag door de KNVB speelgerechtigd verklaard, maar toen had trainer Johan de Man zijn elftal al op de thuiswedstrijd tegen ONS BOSO Sneek voorbereid. Ik moest daardoor op de bank beginnen, wat ik jammer vond. Gelukkig stond ik een week later wel in de basis."

IJsselmeervogels speelt aanstaande zaterdag een uitwedstrijd tegen naaste concurrent HHC Hardenberg.