Pagina's

Van der Waal (Kozakken Boys) verrast met basisplaats

Kozakken Boys won zaterdag met 2-0 van Ajax, en is door het verlies van GVVV weer koploper in de Topklasse Zaterdag. Door wat blessures aan de kant van de Werkendammers vond Sjoerd van der Waal zich terug in de basis, die onlangs zelf terugkeerde van een blessure

"Vorige week heb ik voor het eerst weer meegedaan, dus ik was enigszins verrast in de basis te starten," aldus Van der Waal in AD Rivierenland. "Negentig minuten red ik nog niet. Niet zo gek ook als je ziet dat we vol pressie speelden. Maar die knie wordt steeds beter."

Van der Waal kreeg in de eerste helft nog een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen voor Kozakken Boys, maar zag zijn inzet naast gaan. "Ik kruis voorlangs bij mijn tegenstander en schiet laag in. Volgens mij rolde die bal een millimeter langs de voor ons verkeerde kant van de paal."

Aanstaande zaterdag kan Kozakken Boys in Hardenberg de eerste periodetitel veroveren. Met GVVV, Capelle en Barendrecht in de achtervolging lijkt een overwinning dan wel noodzakelijk.