Pagina's

Hu (Excelsior Maassluis) denkt over stoppen

Shijie Hu van Excelsior Maassluis begon de eerste drie wedstrijden van het seizoen in de basis bij zijn nieuwe club, maar vanaf wedstrijd nummer vier is de Chinees terug te vinden op de reservebank. Gedachtes om te stoppen in Maassluis gaan al door zijn hoofd.

"We verloren die eerste drie wedstrijden," aldus Hu in het AD. "De trainer besloot daardoor meer verdedigend te gaan spelen. Ik speelde als diepe nummer tien achter de spits en kwam op de bank te zitten. Ik heb daarnaast mijn focus ook niet helemaal op het voetbal. Vaak is het rond half zeven erg druk in mijn lunchroom en cafetaria. Juist dan stap ik precies in mijn auto, dat vind ik lastig. Daarnaast is mijn vriendin zwanger en ze is uitgerekend in januari."

Hu kwam deze zomer over van zondageersteklasser Alphense Boys, waar hij altijd een zekerheid was in de basisopstelling. "Ik twijfel of ik wel op deze manier moet doorgaan. Misschien stop ik er wel mee als ons kindje is geboren. Alphense Boys doet het op dit moment erg goed, dus ik weet ook niet of zij me nu nodig hebben."

Zaterdag is Hu nog gewoon aanwezig, wanneer Excelsior Maassluis bezoek krijgt van HHC Hardenberg.