Pagina's

Laagstaande zon zorgt voor kater bij Barendrecht

Barendrecht kwam afgelopen zaterdag op voorsprong tegen Sparta Nijkerk, maar verspeelde deze een paar minuten later door een blunder van doelman Marc van Splunter, die ondanks de laagstaande zon had besloten om geen pet te dragen. Juist door die laagstaande zon kon hij niet voorkomen dat Bilal Amarzagouio de gelijkmaker scoorde voor Sparta Nijkerk.

"Die bal kwam er aan en op dat moment doe ik net een stapje naar voren," aldus Van Splunter in het AD. "De bal zie ik niet meer door de zon en hij ligt achter me in de goal. Ja als je op zo'n manier punten verspeeld is dat erg zonde. Natuurlijk neem ik dit mijzelf kwalijk. Als ik die bal gewoon pak, halen we deze pot er gewoon uit en staan we vijf plaatsen hoger op de ranglijst."

Aankomende zaterdag staat voor Barendrecht de volgende wedstrijd op het programma in de Topklasse Zaterdag. Als er uit bij Hoek wordt gewonnen kunnen de Barendrechters alsnog een aantal plaatsen gaan stijgen op de ranglijst.