Pagina's

Lock (Kozakken Boys): "Definitief mijn laatste seizoen"

Arie Lock is de speler met het langste Boys-verleden binnen de selectie van de Werkendammers. De verdediger is aan zijn achtste seizoen bezig bij Kozakken Boys. Vorig seizoen twijfelde hij een tijd over stoppen, maar besloot hij om dit seizoen afscheid te nemen bij Kozakken Boys. Voorlopig kan hij dat nog niet doen met een basisplaats.

"Dit is definitief mijn laatste seizoen," aldus Lock in AD Rivierenland. "We hebben een mooi familiebedrijf, en daar ligt ook een uitdaging. Ik word binnenkort nog maar 31, maar mijn ouders willen ook een keer stoppen met werken."

Wegens een blessure kon Lock pas later aansluiten bij de eerste selectie. "Ik kom van ver en heb de hele voorbereiding gemist. Natuurlijk wil je als voetballer altijd spelen, maar soms moet je ook realistisch zijn. De ploeg staat en de resultaten zijn goed. Dat is voetbal, als je daar niet tegen kunt moet je gaan tennissen. Ik moet zorgen dat ik topfit ben en als de trainer me nodig heeft sta ik er."

Afgelopen dinsdag speelde Lock zijn eerste volle wedstrijd voor Kozakken Boys in het Omroep Brabant Cup-duel met Dongen. Ook afgelopen zaterdag maakte Lock zijn minuten in de districtsbekerwedstrijd tegen Alblasserdam, die door de Werkendammers met 1-8 werd gewonnen.